Μουσική : Tι είναι αυτό το πράγμα βρε παιδιά και ποιός το ανακάλυψε;


Μια μέρα σαν τις άλλες.
Λέω να χαλαρώσω σήμερα και να ακούσω λίγη μουσική, έχω ένα αρχείο στον υπολογιστή μου με επιλογές από 80's που έχω μιξάρει.... και καθώς το απολαμβάνω μου γεννιούνται πολλά ερωτηματικά που θα 'θελα να μοιραστώ μαζί σας.
Μουσική'..... τι είναι αυτό το πράγμα βρε παιδιά και ποιός το ανακάλυψε;
Την ακούμε συνέχεια και παντού, στο σπίτι μας , στον δρόμο , στην τηλεόραση , στο ραδιόφωνο , στο αυτοκίνητο και δεν υποψιαζόμαστε, πως είναι ένα απο τα πιο μεγάλα μυστήρια που υπάρχουν στην φύση μας απ' την δημιουργία του ανθρώπινου είδους.
Με μουσική κοιμόμαστε, με μουσικη ξυπνάμε, με μουσικη χαλαρώνουμε, με μουσική ερωτευόμαστε, με μουσική θυμόμαστε, με μουσική ξεχνάμε, με μουσικη μαλώνουμε
, με μουσική ξεσπάμε........ και λίγα λέω.

Για να πάρουμε λίγο τα πράγματα απ' την αρχή.
Υπάρχει μια αμφιβολία ως προς το ποιός δημιουργήθηκε πρώτος, η μουσική ή ο άνθρωπος , αν πούμε η μουσική ... σίγουρα θα υπήρχαν και τότε πτηνά και ίσως ζώα που να κελαηδούσαν με ρυθμό βγάζοντας μελωδικούς ήχους, το θρόισμα των φύλων ,η ρυθμική βροχή και το απαλό γαλήνιο κυματάκι της θάλασσας είναι σίγουρα πιο αποτελεσματικά στην επίδρασή τους στον άνθρωπο, απο κάτι σύγχρονα άσματα. Μπορεί όμως να μας δίδαξαν να δημιουργούμε μουσική κάποιος εξωπλανητικός πολιτισμός που απλά να επικοινωνούσε με αυτόν τον τρόπο.
Αν όμως είναι εφεύρεση του ανθρώπου .. τότε μιλάμε για  ανακάλυψη που έχει να κάνει με    λειτουργία του εγκεφάλου που δεν κατανοούμε αυτή την στιγμή.




Κώδικας
Η δομή της μουσικής είναι καθαρά ένας κώδικας που αναπτήσσεται στο πεντάγραμμο με νότες και άλλα στίγματα με αποτέλεσμα να μπορούμε να αντιγράψουμε μουσικές εμπνεύσεις ψυχής σε ένα απλό χαρτί με μεγάλη ευκολία (για τους μουσικούς).
Σύμφωνα με δημοσιεύματα ,< στην αρχαιότητα η μουσική αποτελούσε στοιχείο μόρφωσης.
   Στους νεότερους χρόνους ως μουσική ορίζεται η τέχνη έκφρασης των αισθημάτων και των ιδεών με τη βοήθεια ήχων, αρμονικά συνδυασμένων, η μελωδία μιας μουσικής σύνθεσης που εκτελείται με φωνή ή με όργανα, η ορχήστρα, το σύνολο των μουσικών (εκτελεστών, οργανοπαιχτών) το σύνολο των ηχητικών αξιών της εικόνας, που στηρίζεται στη μελωδία, την αρμονία, το ρυθμό, τον τονισμό, το μουσικό ρυθμό κλπ.>
Η επίδραση της μουσικής στον εγκέφαλο.
Όπως προανάφερα με την μουσική δημιουργούνται κάποιες αντιδράσεις του εγκεφάλου που έχουν να κάνουν με τον ψυχισμό του αλλά και την μνήμη του . Για παράδειγμα αν ακούσουμε ένα τραγουδι το οποίο συνδέεται με ένα γεγονός που ζήσαμε στο παρελθόν , αυτομάτως ο εγκέφαλος μας μεταφέρεται σε εκείνη την χρονική στιγμή με κάθε λεπτομέρεια . Αν μας ζητούσαν να θυμηθούμε την συγκεκριμένη στιγμή χωρίς την βοήθεια της μουσικής τότε θα την αγνοούσαμε.
Ένα τραγούδι μπορεί να μας κάνει να κλάψουμε ή να γελάσουμε , (τραγούδια ή και μελωδίες που μιλάνε στην ψυχή) ..... αλήθεια ΤΙ ΛΕΝΕ ;;


Μουσική : Επικοινωνία χωρίς όρια.
Όταν ακούς μουσική Instrumental , ή κλασική μουσική απαλή (δηλαδή χωρίς λόγια, στοίχους , φωνές κλπ)
νομίζεις πως βρίσκεσε σε ένα άλλο σημείο της Γης  από αυτό που βρίσκεσε.
Συνήθως νομίζεις πως είσαι κοντά στην φύση με πολλά λουλούδια και όμορφες περιοχές του πλανήτη καταράχτες , λίμνες, γαλήνια θάλασσα. Γιατί άραγε να το προκαλεί αυτό το συναίσθημα ;
Δεν είναι σαν να θέλει να σου πει κάτι ;
Ένα άλλο παράδοξο στην ιστορία της μουσικής είναι και ο Λούντβιχ βαν Μπετόβεν , ο άνθρωπος ήταν κουφός.
Αποτέλεσε μία από τις κεντρικότερες μορφές της κλασικής μουσικής και συγκαταλέγεται σήμερα ανάμεσα στους ευρύτερα αποδεκτούς συνθέτες όλων των μουσικών περιόδων και τους πλέον γνωστούς όλων των εποχών. Ο Μπετόβεν αν και ανήκει περισσότερο στην κλασική περίοδο, συνδέθηκε με το κίνημα του ρομαντισμού που ακολούθησε και τα τελευταία του έργα διακρίνονται από έντονα ρομαντικά στοιχεία.  Από πολλούς αναγνωρίζεται ως μια από τις μουσικές ιδιοφυίες, παράδειγμα και μέτρο σύγκρισης για όλους τους μεταγενέστερους συνθέτες.
 Περίπου το 1820, θεωρείται πως ήταν ολοκληρωτικά κωφός. Το γεγονός αυτό προκαλούσε μεγάλη θλίψη στον Μπετόβεν, η οποία αποτυπώνεται και σε γράμμα του προς τους αδελφούς του, το 1802, με την παράκληση να διαβαστεί μετά το θάνατό του, γνωστό και ως Διαθήκη του Heiligenstadt. Παρά την απώλεια της ακοής του, έγραψε μουσική μέχρι το τέλος της ζωής του.
Αυτό με κάνει να αναρωτιέμαι και πάλι .... μήπως ο άνθρωπος επειδή γνώριζε πολύ καλά να γράφει την μουσική αλλά και να γνωρίζει την κάθε νότα ξεχωριστά , ήξερε τον κώδικά της όπως ένας καθηγητής πανεπιστημίου την γραφή και δεν χρειάζοταν να την ακούει ;
Υποθετικό  συμπέρασμα
Άρα οι άνθρωποι ενδεχομένως θα μπορούσαν να φτιάξουν ένα είδος επικοινωνίας που να στηρίζετε στην μουσική.
Αυτό θα μπορούσε να έχει σαν αποτέλεσμα να κατανοούμε πράγματα όπως είναι η αγάπη , η χαρά , η λύπη, η ψυχή, και άλλα φυσικά ή παραφυσικά φαινόμενα που δεν μπορούμε να κατανοήσουμε με τα στενά όρια που μας υποχρεώνει η γραφή και ο λόγος.
Επίσης θα μπορούσε να ενεργοποιήσει και το υπόλοιπο του εγκεφάλου μας, που όπως είναι γνωστό δεν λειτουργεί ή περιμένει κάποιο ερέθισμα για να ενεργοποιηθεί.
Είναι τυχαίο που οι αρχαίοι Έλληνες σύμφωνα με έρευνες ,υποστηρίζουν οτι μίλαγαν τραγουδιστά ;
Δεν ξέρω .... πιστεύω πως ο άνθρωπος θα πρέπει σιγά σιγά να βρίσκει τον εαυτό του και να ανεβεί ένα σκαλί πιο πάνω ....
Σίγουρα έτσι όπως είναι η κατάσταση δεν του αρμόζει τέτοια ζωή δεν μπορεί τα υπόλοιπα ζώα του
πλανήτη να ζουν τόσο αρμονικά με το περιβάλλον και ο Άνθρωπος να τραβάει τόσα, που είναι και νοήμων.
Κάποιο λάκο έχει η φάβα και πρέπει να τον βρούμε.......

Βεζιργιάννης Χρήστος

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σας ευχαριστώ για την επίσκεψή σας στην σελίδα μου.

.